بهداشت دهان و دندان

Home»نوشته‌ها»Tag: بهداشت دهان و دندان

چسب دندان: روشی جدید برای درمان دندان‌‏های شل، ترک‌خورده و شکسته

شما هیچ‌گاه نمی‎خواهید با شرایط دندانپزشکی روبه‎رو شوید که به چسب دندان نیاز داشته باشید، از اینرو

شکاف لب و شکاف کام: چگونه درمان می‏شوند؟

در مورد شکاف‏ها اطلاعات بدست آورید. سالانه حدود 4400 نوزاد با شکاف لب یا شکاف

دندان عقل: هنگام درد چه کاری باید انجام دهید

اکثر افراد دندان عقل دارند، اما افراد عموما به علت اینکه به راحتی دیده نمی‌شوند مانند رازی

خشکی دهان عوامل ایجاد آن؟

هنگامی که دهان شما بزاق کافی ترشح نکند، باعث خشکی دهان می‎شود. این امر می‎تواند بخاطر یک

پوسیدگی دندان چیست؟ علل و راه‌های درمانی

پوسیدگی و ایجاد سوراخ (حفره) در دندان موضوعی است که بسیاری از افراد در قسمتی از زندگی

زبان پاک کن یا اسکریپر زبان چیست؟

آیا شما به دنبال اسکریپر زبان (زبان پاک کن) هستید؟ آیا می‎خواهید بهترین راه رهایی از شر

هنگام بروز مشکلات اورژانسی در کودکان چه باید کرد؟

ما همیشه امیدواریم که فرزند شما هرگز دچار یک فوریت دندانپزشکی نشود، با این حال اتفاق خبر نمی¬کند و کودک هم کودک است دیگر! در عین حال که شما همیشه می¬توانید ویزیت¬های منظم دندانپزشکی را از قبل برنامه¬ریزی کنید، هر زمان ممکن است حادثه اتفاق بیفتد و امکان دارد کودک شما برای درمان فوری و اورژانسی به فوریت¬های دندانپزشکی نیاز داشته باشد.

همه چیز درمورد مراقبت از رشد دندان‌های کودکان

رشد دندان­‌های فرزند شما یکی از مهم­ترین بخش‌­های سلامت آنها هنگام بزرگ‌تر شدن است. رشد آنها را زیر نظر بگیرید و فعالیت‌های لازم را برای رشد صحیح آنها، در مسیر رسیدن به لبخندی سالم انجام دهید.

دندانپزشکی نوجوانان و مراقبت های دندانی آن‌ها

ما می­‌دانیم که نوجوانان در سنی هستند که در یک برزخ گرفتار شده­‌اند! این برزخ نه تنها در زندگی بلکه در درمان دندان­‌ها نیز برای آنها وجود دارد.

نکاتی درمورد اهمیت و پروسه چکاپ دوره‌ای دندانپزشکی

رعایت بهداشت دهان و دندان برای از بین بردن باکتری­‌های موجود در دهان ضروری است. این باکتری‌­ها عامل ایجاد پلاک­‌های دندانی هستند. در صورت پاک نشدن از روی دندان، این پلاک­‌ها سفت شده و باعث ایجاد بیماری­‌های طولانی مدت مثل ورم لثه، یک نوع خفیف از بیماری لثه و بیماری پریودنتال (لثه) می­‌شود. یک برنامه سالانه روتین و معاینه منظم برای مراقبت از دندان­‌ها، باعث سالم ماندن دهان و جلوگیری از التهاب، عفونت، پوسیدگی و ریزش دندان می­‌شود.